Ettevõte

Kuidas on võimalik, et maailma rikkaimate hulka tõusnud Kylie Jenneri tooted Eesti publiku külmaks jätsid?

4 minuti lugemine

No ei ole võimalik. 881 miljonit eurot puhast kasumit pangakontol. 139 miljonit Instagrami jälgijat. Kuid eestlasi jätab sotsiaalmeediastaari ning maailma noorima miljardäri 21-aastase Kylie Jenneri toodang täiesti külmaks. Eesti poed püüavad viimased Jenneri tooted odavmüügil maha hangeldada ja uusi asju kindlasti sisse ei võeta.

Ekslikult võib arvata, et Kylie Jenner on kõigest tõsielusarja tegelane, kes saab saate “Keeping up with the Kardashians” ühe osa eest tasuks 828 000 eurot. Ent tegemist ei ole sugugi ärahellitatud noorukiga, sest juba varajases teismeeas ei andnud tema vanemad Ameerika ettevõtja-tõsielustaar Kris Jenner ja endine kümnevõistleja Bruce Jenner, kes on nüüdseks vahetanud sugu, talle enam sentigi.

Asutas esimese firma 14-aastasena

Neiul ei jäänud muud üle, kui “taskuraha teenimiseks” kasutada ära enda tuntud nägu ja oskus müüa tooteid läbi sotsiaalmeedia ning pani niiviisi aluse õe Kendall Jenneriga 2012. aastal – Kylie oli sel ajal 14-aastane ja Kendall 16-aastane – rõivabrändile Kendall + Jenner ja 2015. aastal aluse Kylie Cosmeticsile ning hakkas tegema koostööd paljude suurfirmadega, millest üks nimekamaid on Adidas.

Ajakiri Forbes lõi 2019. aasta märtsis kõik Jenneri saadud tulud kokku ja sai tema väärtuseks üks miljard dollarit ehk 881 miljonit eurot, mis lükkas troonilt seni kõige nooremana miljardäriks saanud Facebooki ühe asutajatest Mark Zuckerbergi, kes ületas miljardi piiri 23-aastasena.

Aga, kust saab Eestist osta tema tooteid?

Peaaegu et ei saagi. Eestis ei ole Kylie Jennerist peaaegu, et jälgegi. Olin raudpolt kindel, et tarvitseb mul otsingumootorisse sisestada tema nimi ja juba võin võtta suuna poe poole ja haarata tema kõikvõimalikud ilutooted korvi. Ent soov saada palju kiidetud Kylie Lip Kit, mille esimene ports müüdi neli aastat tagasi müügile tulles paari minutiga läbi, kustus kiirelt, sest siinmail ei ole saada ainsatki Kylie Jenneri ilutoodet.

Lootusest, et vahest olen siiski jube halb guugeldaja, küsisin nõu Facebooki ilutegijate grupist. Vahest teavad nemad paremini, kuid vastuseks tuli, et ainuke viis on tellida otse Jenneri kodulehelt ja mõnelt välismaa ametlikult esindajalt. Mõni teadjam lisas, et nii suurt ilubrändi ei tasu Maarjamaale oodata, sest keegi ei jaksaks maksta kinni maailmakuulsa firma maaletoomist ja edasimüümist. Nõnda jäid käed tühjaks ja ainukeseks lohutuseks võimalus vaadata koos ülejäänud 139 miljoni inimesega huuli visuaalselt lopsakamaks muutvaid huuleläikeid tema Instagrami kontolt.

21-aastane Jenner on praeguseks küll lasknud musisuud (ja mitte ainult) kohendada ja kange soov oleks teda ning tema edevust kritiseerida, aga noort naist, kelle väärtus on veidi alla 882 miljoni euro, oleks silmakirjalik arvustama hakata.

Kendall + Kylie läheb sortimendist välja

Sportlikust huvist ei jätnud siiski jonni ja uurisin edasi, kas tõesti ei leidu meie poodides ühtegi tema toodet? Brändi Kendall + Jenner nime kandvat kinga, kotti või särki? Esialgu tundus, et otsingu tulemused on sama lootusetud, kui ilutoodete puhul, ent üllatuseks jäid siiski mõned leiud sõelale.

Külastasin esmalt Stockmanni, kus sain lahkelt konsultandilt vastuse, et sellist brändi nende valikus ei ole. Stockmanni turundusjuht Tiina Tali kinnitas, et Stockmanni kaubamaja Kendall + Jennerit hetkel tõepoolest ei müü.

“Kauba sisseostul võtame arvesse tootjate, maaletoojate või edasimüüjate tingimusi, analüüsime juba olemasolevat kaubavalikut ning meie külastajate potentsiaalselt huvi uue kaubamärgi vastu,” põhjendab Tali, miks ei leia antud firmat valikus. 

Järgmine ilmselge sihtmärk oli Tallinna Kaubamaja: kui ühes kaubamajas ei ole, siis teises vast ikka on. Vaatamata taustainfole, et sealt on paar kuud tagasi ostetud Kendall + Jenneri trendikad kingad, raputati küsimuse peale pead. No, kuidas ei ole? alles ju oli?

Tahtmata vastust uskuda, kõndisin veidi ringi. Näppu jäid eestlaste poolt hinnatud brändi Dr. Martensi roosad vegannahast saapad. Neil tundub olevat minekut, sest huvilisi oli teisigi. Sel hetkel naases müüja uudisega, et neil on siiski mõned kingamudelid alles ja juhatas mind nendeni.

Vastu vaatasid paar karpi kontsakingi. Mõlemad hinnatud SAH´il rohkem kui sada eurot alla.

Täitsa kenad, prooviks jalga küll. Ühtede hinnaks 80, teiste 90 eurot. Samal ajal arutleme müüjaga, miks ei lähe trendikas bränd eestlastele peale. Tema sõnul on Kendall+Jenner juba mitmendat hooaega olnud valikus, ent miskipärast suurt huvi ei ole. Tuleb välja, et Ameerika laulja Katy Perry värvikad kingad jäävad samuti kliendi valikust kõrvale. 

Trend ei toeta kõrgeid stilettosid

Tallinna Kaubamaja turundusdirektori Enel Kolki sõnul ei ole 2017. aastast müügile tulnud Kendall + Jenner tõesti Kaubamaja klientide suureks lemmikuks. “Seetõttu on meil müügisaalis alles vaid talvisest hooajast viimased kaks soodushinnaga paari,” ütleb Kolk. 

Ta lisab, et jalanõude trendides on hetkel suurimaks moevooluks sportlikud sneakersid ja tossud. “Trend on tõesti valdav ning sportlikke jalanõusid võib leida ka väga klassikaliste kaubamärkide valikust,” põhjendab Kolk.

Tuues näiteks, et  traditsiooniliselt ülikonnakingade brändina tuntud Lloydsi suvisest kollektsioonist võib leida samuti valged tossud, mis sobivad kandmiseks nii vabaaja kui piduliku riietusega.

Ka Katy Perry kingad lähevad valikus välja, sest eestlastele need ei meeldi.

“Nii on ka naiste jalanõude mood väga mugav ning riietust, mille juurde ei sobiks tennis, toss või moekas ketsipaar, on pea võimatu leida,” sõnab Kolk.

Ent Kendall + Jennar kaubamärgi alt leiame ülikõrgete kontsaga kingad. “Kindlasti on naiselikel stilettodel ja kõrgetel kontsadel oma koht moes ning Kaubamaja Kingamaailmas on ka neid lai valik, kuid võimalik, et Kendall + Jenner kingade vastu jäi huvi leigeks just mugavate ja madalate kingade trendi tõttu,” leiab Kolk.

Maailmas ringi rändava moeblogija ja suunamudija Meryl Mägi hinnangul on faktoreid mitmeid. “Minuni pole jõudnud ühtegi kanalit pidi nende brändi reklaami, ei blogijate ega Kaubamaja kaudu. Teiseks jõudis Kardashianite reality Eesti kanalitesse alles sellel aastal, mistõttu ei ole saanud tekkida fänlust ega suuremat huvi.”

Mägi arvates on Kardashianite fännibaas Eestis pigem nooremad ja teismelised, kes pole jalatsite otsene sihtgrupp. “Iseenesest on selles kahju, et bränd pole laialdaselt levinud – Kendall + Jenneril on väga efektsed ja moodsad jalanõud.”

Ajakiri Mood moetoimetaja Aija Kivi arvates on Kendall + Jenneri kingavalik üsnagi klassikaline ja šikk nagu loojad isegi. Siiski jääb Kivi arvates edu suuresti hinna taha, sest välja peab käima täishinnaga peaaegu 200 eurot.

“Nende fännid on enamjaolt noorem generatsioon ja tõtt öelda pole ma täheldanud Eestis suurt Kardashianite vaimustust,” andes samuti vihje, et just see võib olla leige vastuvõtu põhjuseks.

Fotod ja video: Viljar Särekanno